Kodin Majava

1. Projektin Yleiskatsaus

”Kodin Majava” on kiinteistönhuoltoyritys, joka sijaitsee Uudellamaalla, Suomessa. Kodin Majavan keskeisiä periaatteita ovat ”Ahkeruus ja timanttinen lopputulos.” Kodin Majava perustettiin, kun yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja, Joonatan, suoritti asepalvelustaan.

Lomilla hän päätti hyödyntää aikansa. Hän kulki ovelta ovelle tarjoten apua kiinteistönhuollossa. Jonkin ajan kuluttua hänen erinomaisesta työstään alkoi kiertää sana, ja yritys alkoi kasvaa. Suoritettuaan asepalveluksen Joonatan on vain kehittänyt liiketoimintaa.

Tämä on todella inspiroiva tarina, ja se sai meidät haluamaan työskennellä hänen kanssaan vielä enemmän.

 

2. Tavoitteet

Kodin Majava tarvitsi verkkosivuston, joka esitteli yrityksen parhaalla mahdollisella tavalla. Tämän projektin tavoitteet olivat:

  • Luoda verkkosivusto, joka esittelee Kodin Majava -brändin parhaassa valossa
  • Luoda uusi alusta, jolla asiakkaat voivat ottaa yhteyttä
  • Esitellä Kodin Majavan aiemmat projektit

3. Värit

#FFFFFF

#CEB367

#000000

Aloittaessaan projektin Kodin Majavalla oli jo erinomainen logo, joka sisälsi yrityksen nimen ja sen ikonisen majavan. Logossa käytetään kultaisia värejä, joten tiesimme haluavamme sisällyttää tämän värin verkkosivustoon, koska se on osa brändin tunnusta.

Yleisenä periaatteena emme yleensä käytä enempää kuin 1-2 voimakasta väriä verkkosivustojen luomisessa. Tämän vuoksi päätimme pitää kultaisen värin yksittäisenä ”korostusvärinä” ja valitsimme valkoisen ja mustan muun verkkosivuston väreiksi.

4. Fonts

Kodin Majavan vahvaa brändi-identiteettiä korostetaan vielä enemmän sen ainutlaatuisella räätälöidyllä fontilla. Tämä moderni ja lähes futuristinen fontti vahvistaa heidän modernia kuvaa ja resonoi käyttäjien ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa, välittäen yrityksen yhteyden nykyisiin trendeihin ja innovaatioihin.

Kodin Majavan valitsema typografia kertoo paljon heidän läsnäolostaan rakennusalalla. Terävät ja hyvin välimatkatut kirjaimet heijastavat paitsi alan tarkkuutta myös edistävät yhtenäistä brändi-identiteettiä. Vaikka meillä ei ollut osuutta fontin luomisessa, fontin sisällyttäminen verkkosivustolle oli mieluisa prosessi.

Lisäksi Kodin Majava käyttää Work Sansia toissijaisena fonttina. Tämä valinta on suoraviivainen, mutta samalla moderni ja erittäin luettava, mikä tekee siitä erinomaisen vaihtoehdon pitkien tekstikappaleiden välittämiseen.

5. Style and Visuals

The goal with Kodin Majava was to create a simple and modern website that showcases some of their work as well as providing users with information to find them, contact them, etc.

5. Nettisivujen Rakenne

Kodin Majava on yksinkertainen verkkosivusto. Siinä on 3 sivua:

  1. Etusivu – Tämä on verkkosivuston pääosa. Se esittelee vierailijat brändille ja antaa heille tietoa Kodin Majavan eri palveluista.
  2. Yhteystiedot – Tämä sivu mahdollistaa vierailijoille yhteyden ottamisen Kodin Majavaan.
  3. Galleria – Tältä sivulta näkee Kodin Majavan työn jälkeä. 

Joonaton's Final Word

”It was super easy to work with GRW. They walked me through all of the steps, were attentive to my vision, and took careful notes. I was sure that they’d make sure it fit the vibe I was going for, and they certainly followed through.”